Enfield Poltergeist. Del 2

Innan vi fortsätter med Del 2 så kan ni kolla klippet här. ljudupptagningar .mm
 
Situationen hade en enorm effekt på familjen.

Janet säger: "Jag blev mobbad i skolan. De kallade mig för Ghost Girl.

"Jag fruktade alltid för att gå hem. Den främre dörren skulle vara öppen, skulle det finnas människor där inne. du visste inte vad som väntade och jag brukade oroa mycket för min mamma. Hon hade ett nervöst sammanbrott i slutändan.

"Jag kan inte leva i det förflutna. Jag vill gå vidare. Men det kommer till mig då och då. Jag drömmer om det och sedan påverkar det mig. Jag tror varför hände det för oss? "

Hennes bror hette "missfoster pojke från Ghost House" och folk spottade på honom på gatan.

Janet själv var på första sidan av Daily Star med en rubrik: ". Besatt av djävulen"

Hon lämnade hemmet vid 16, och gifte sig ung.

"Jag förlorade kontakten med allt, jag läste paranormala böcker.

Strax efter uppmärksamheten i pressen dog Janest yngre bror Johnny i cancer. Janets mamma utvecklats sedan bröstcancer, dör i 2003, och Janet förlorade sin son i sömnen när han var 18 år.

Hon avvisar alla förslag om att hela historien var fejkade i jakten på berömmelse eller pengar.

"Jag ville inte ta upp det igen medan min mamma levde, men nu vill jag berätta min historia. Jag bryr mig inte om folk tror mig eller inte, jag gick igenom det här, och det var sant. "

På frågan om hon tror huset fortfarande är hemsökt, säger hon: "Många år senare, när mamma levde, var det alltid en närvaro där - något vakar över dig.

"Så länge människor inte blanda hur vi gjorde med Ouija brädet, är det ganska löst. Det är mycket lugnare än när jag var barn. Det är i vila, men kommer alltid att finnas där. "
 
 
Janet rapporterar att det var en präst som besökde Green Street som resulterade i incidenter "quietening ner" hösten 1978, även om händelser inte stoppade helt, säger hon, mamma fortsätter att höra ljud i huset.

Janet sa att hon fortsätter att tro på poltergeist, : "Den levde av mig, av min energi. Kalla mig galen om du vill. Dessa händelser skedde. Det poltergeist var med mig och jag känner att i en mening han alltid kommer att vara. "
Som bor på 284 Green Street nu?

Efter Peggy Hodgson dog flyttade Clare Bennett och hennes fyra söner i huset.

Förra veckan sa hon: "Jag såg ingenting, men jag kände mig obekväm. Det var definitivt något slags närvaro i huset, kände alltid som om någon tittade på mig. "

Hennes söner bruka vakna på natten, höra människor som pratar . Clare hittade sedan histioren om huset och flyttade två månader senare.

En av hennes söner, säger Shaka, 15, "Natten innan vi flyttade ut, vaknade jag upp och såg en man komma in i rummet. Jag sprang in mammas rum och sade:. "Vi måste flytta," och vi gjorde det nästa dag "

Huset är för närvarande upptagen av en annan familj, som inte vill identifieras. Mamman säger helt enkelt: "Jag har barn, de vet inte om det. Jag vill inte skrämma dem. "

Även cynikerna får håna, har historien om Enfield Poltergeist förlorade klart något av sin skrämmande effekt.
 
 
Slut..........
Kommentera inlägget här: